Over Ons

S.V. Pallas Breda, est. 1963
pallas-3626229653.png

Bij Schermvereniging Pallas staat het recreatief schermen voorop. In een inclusieve, veilige en plezierige sportomgeving begeleiden onze gediplomeerde schermleraren, ook wel maîtres genoemd, schermers van alle leeftijden en niveaus. Van je allereerste schermles tot het aanscherpen van je vaardigheden, wij zorgen ervoor dat iedereen de mogelijkheid heeft om te genieten van deze fascinerende sport.

Maar Pallas is meer dan alleen schermen; het is een plek waar vriendschappen worden gesmeed en waar gezelligheid centraal staat. Dat blijkt niet alleen tijdens de trainingen, maar ook tijdens de vele sociale activiteiten die we organiseren, zoals clubkampioenschappen en informele buitenactiviteiten. Daarnaast zijn we trots op onze faciliteiten voor schermers met een beperking, waarmee we willen benadrukken dat iedereen welkom is om de sport te beleven.

Bij Pallas gaat het om meer dan alleen het kruisen van de degens; het gaat om het bouwen van een gemeenschap waar iedereen zich thuis voelt.

Ontmoet het bestuur
Stein.jpg

Stein Verweij

Voorzitter

Ik ben Stein Verweij, de voorzitter en langdurig lid van Schermvereniging Pallas. Mijn passie voor schermen begon op tienjarige leeftijd, en sindsdien heb ik me altijd welkom en thuis gevoeld bij Schermvereniging Pallas.

Een aantal jaren geleden werd het voor mij duidelijk dat ik graag de vereniging wilde helpen, omdat ik de kernwaarden enorm belangrijk vind, vooral het bieden van een veilige en positieve omgeving voor sportbeoefening.

Het is mijn missie om Schermvereniging Pallas en haar leden te ondersteunen, en te zorgen voor een plek die niet alleen de beoefening van recreatief schermen mogelijk maakt, maar dit ook op een plezierige en veilige manier stimuleert.

Karin.jpg

Karin Fens-Willemse

Secretaris/Penningmeester

Zelf geen actieve schermster, maar al 18 jaar trotse supporter van een zoon, welke is begonnen bij Pallas, maar vervolgens is uitgevlogen naar een grotere schermclub in de randstad, om zijn ambities voor topsport waar te maken. Inmiddels staat dit op een iets lager pitje, maar wij hebben als gezin vele schermzalen in vele landen mogen zien en schitterende wedstrijden mogen aanschouwen.

​

Momenteel ben ik aan mijn derde termijn als secretaris/penningmeester bezig. Een dubbelfunctie, maar wel een functie waar veel voldoening uit te halen is. Ook binnen onze vereniging zijn wij druk met de digitalisering van processen. Super om hier een bijdrage aan te mogen leveren.

​

Ik ken deze vereniging als zeer laagdrempelig en zeer toegankelijk. Dit laatste geldt voor onze schermers, onze maitres, maar ook de ouders van onze schermers.

​

Mocht je interesse hebben in een bestuursfunctie of andere hand- en spandiensten willen verzorgen, aarzel niet om ons te benaderen. Er zijn genoeg taken te vergeven.

Giselle.jpg

Giselle Snelders

Vice voorzitter

Ik ben Giselle Snelders en scherm alweer een aantal jaar bij Pallas. Ik ben begonnen toen ik een jaar of 16 was maar moest na een paar jaar stoppen vanwege mijn werk. Mijn oudste zoon is gaan schermen toen hij 8 was, waarna het bij mij toch weer begon te kriebelen.

Sinds hij bij de senioren is gaan schermen heb ik de kans waargenomen en heb mijn wapens weer opgepakt. Ik vind het een heerlijke manier om te ontspannen en het is een geweldige groep mensen die er schermen.

Iedereen helpt elkaar en staat voor elkaar klaar.

​

Toen ik hoorde dat er mensen gezocht worden voor het bestuur heb ik mij aangemeld en ben nu vicevoorzitter. Zo'n geweldige vereniging wil je gewoon helpen. Ik help veel bij jeugd en met proeflessen. En natuurlijk ben ik ook altijd bij de senioren aanwezig.